Vi är en grupp som ligger under Oskarshamnsbygdens Fågelklubb, och arbetar med att rehabilitera skadad fåglar och vilt. Vår huvudorganisation är KFV Sverige. (Katastrofhjälp Fåglar och Vilt), och det är deras etiska regler som vi följer. De fåglar/djur som vi har möjlighet att ta hand om är samtliga fågelarter, Ekorre, Hare och Igelkott. På denna blogg så kommer ni att kunna följa vår verksamhet, och vi kommer även att ge lite tips om vad man ska göra om man hittar en skadad fågel eller djur.

onsdag 4 juli 2012

Vem ersätter Piff och Puff.

Lite skämtsamt så frågade vi oss vem som skulle ersätta harungarna nu när de är frisläppta, och svaret dröjde inte så länge. När jag befann mig mitt i skogen på jakt efter några nattskärror att ringmärka så ringde min mobil, så det var bara att packa ihop ringmärkarsakerna och ge sig iväg till Fårbo. Det hade hittats en liten igelkottunge mitt på gräsmattan hemma hos en familj, och den var väldigt nedkyld och ganska apatisk. Efter värme och lite välling så blev den lite piggare och klarade natten hemma hos oss, och nyss har den fått ännu en portion välling innan vi ska åka till jobbet.

Den lilla igelkotten får sin första portion välling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar